League of Legends (w skrócie LoL) – sieciowa gra komputerowa z gatunku multiplayer online battle arena].
Powstała na bazie modyfikacji Defuse of the Anciencts (DotA) do
Warcraft III: Frozen Throne. Została opracowana przez Riot Games i
początkowo wydana tylko dla systemu Windows. Po raz pierwszy ogłoszona 7 października 2008, a wydana 27 października 2009 roku. 15 lipca 2013 gra została w USA uznana za pełnoprawny sport
W grze występują trzy mapy:
Jedną z nich najbardziej lubianą jest Summoner's Rift. Można
na Niej grać 2 typy rozgrywek: Gry normalne (pot. nazywane normalami)
oraz Gry rankingowe (pot. nazywane rankedy) [od ang.].
1. Tryb klasyczny – gracze zostają podzieleni na dwie drużyny, każda
po trzech lub pięciu graczy (zależnie od wybranej mapy). Drużyny
rozpoczynają rozgrywkę w przeciwnych rogach mapy, w pobliżu Nexusa. Aby
wygrać mecz, drużyna musi zniszczyć nexus przeciwnika. Do bazy wroga
dostać można się jedną z trzech alej (ang. „lanes”), po drodze trzeba
jednak zniszczyć wieże (ang. „turrets”), które uniemożliwiają nam dostęp
do Nexusa przeciwnika. Każda ścieżka broniona jest przez trzy wieże,
które niszczyć trzeba po kolei. Po zniszczeniu trzeciej wieży
otrzymujemy dostęp do „inhibitora”. Sam Nexus broniony jest przez dwie
wieże. Choć teoretycznie wystarczy uporać się z wieżami na jednej
ścieżce, by wygrać grę, to rozgrywka idzie raczej w stronę zdominowania
jak największej ilości linii. Pomiędzy nexusami, wzdłuż ścieżek,
przemieszczają się kontrolowane przez grę stwory (ang. „minions”,
„creeps”). Stwory te podążają od nexusa jednej drużyny do nexusa
przeciwnika od 90. sekundy gry aż do jej zakończenia. Walczą między
sobą, atakują wieże i inhibitory, a także sam Nexus. W pewnych
sytuacjach mogą również atakować wrogich graczy. Każda postać,
przebywająca odpowiednio blisko ginącego, wrogiego „miniona” otrzymuje
doświadczenie, a jeśli uda się jej zadać ostateczny cios stworowi –
zyskuje również pewną ilość złota. Zniszczenie wrogiego inhibitora
sprawia, że sojusznicze „miniony” poruszające się wzdłuż danej linii są
silniejsze (tzw. „super minions”), co oznacza istotną przewagę. Warto
wspomnieć, że poza „minionami” występują również stwory neutralne, które
nie poruszają się wzdłuż linii, a co określony czas odradzają się w tym
samym miejscu w tak zwanej dżungli, czyli obszarach mapy, nie będących
liniami. Zabijanie ich, podobnie jak w przypadku „minionów”, dostarcza
złota i doświadczenia, a w pewnych przypadkach określone
błogosławieństwa, okresowo wzmacniające bohatera. W tym trybie rozgrywki
wszystkie postaci wybrane przez graczy rozpoczynają rozgrywkę na
poziomie pierwszym i mogą rozwijać się aż do poziomu osiemnastego, a
także zdobywać złoto, które można wydawać w sklepie na coraz to
potężniejsze przedmioty.
2. Gra rankingowa polega na tym samym, lecz zdobywa się rangi.
Zdjęcia mapy Summoner's Rift oraz rang:
Rangi od najlepszych po najgorsze:
1. Challanger
2. Master Tier
3. Diamond (I, II, III, IV, V)
4. Platinum (I, II, III, IV, V)
5. Gold (I, II, III, IV, V)
6. Silver (I, II, III, IV, V)
7. Bronze (I, II, III, IV, V)
Bronze V jest nazywany jako "diabelska liga", gdyż są w Nim najgorsi gracze świata.
Darmowy hosting zapewnia PRV.PL