League of Legends (w skrócie LoL) – sieciowa gra komputerowa z gatunku multiplayer online battle arena]. Powstała na bazie modyfikacji Defuse of the Anciencts (DotA) do Warcraft III: Frozen Throne. Została opracowana przez Riot Games i początkowo wydana tylko dla systemu Windows. Po raz pierwszy ogłoszona 7 października 2008, a wydana 27 października 2009 roku. 15 lipca 2013 gra została w USA uznana za pełnoprawny sport

W grze występują trzy mapy:


Jedną z nich najbardziej lubianą jest Summoner's Rift. Można na Niej grać 2 typy rozgrywek: Gry normalne (pot. nazywane normalami) oraz Gry rankingowe (pot. nazywane rankedy) [od ang.].
1. Tryb klasyczny – gracze zostają podzieleni na dwie drużyny, każda po trzech lub pięciu graczy (zależnie od wybranej mapy). Drużyny rozpoczynają rozgrywkę w przeciwnych rogach mapy, w pobliżu Nexusa. Aby wygrać mecz, drużyna musi zniszczyć nexus przeciwnika. Do bazy wroga dostać można się jedną z trzech alej (ang. „lanes”), po drodze trzeba jednak zniszczyć wieże (ang. „turrets”), które uniemożliwiają nam dostęp do Nexusa przeciwnika. Każda ścieżka broniona jest przez trzy wieże, które niszczyć trzeba po kolei. Po zniszczeniu trzeciej wieży otrzymujemy dostęp do „inhibitora”. Sam Nexus broniony jest przez dwie wieże. Choć teoretycznie wystarczy uporać się z wieżami na jednej ścieżce, by wygrać grę, to rozgrywka idzie raczej w stronę zdominowania jak największej ilości linii. Pomiędzy nexusami, wzdłuż ścieżek, przemieszczają się kontrolowane przez grę stwory (ang. „minions”, „creeps”). Stwory te podążają od nexusa jednej drużyny do nexusa przeciwnika od 90. sekundy gry aż do jej zakończenia. Walczą między sobą, atakują wieże i inhibitory, a także sam Nexus. W pewnych sytuacjach mogą również atakować wrogich graczy. Każda postać, przebywająca odpowiednio blisko ginącego, wrogiego „miniona” otrzymuje doświadczenie, a jeśli uda się jej zadać ostateczny cios stworowi – zyskuje również pewną ilość złota. Zniszczenie wrogiego inhibitora sprawia, że sojusznicze „miniony” poruszające się wzdłuż danej linii są silniejsze (tzw. „super minions”), co oznacza istotną przewagę. Warto wspomnieć, że poza „minionami” występują również stwory neutralne, które nie poruszają się wzdłuż linii, a co określony czas odradzają się w tym samym miejscu w tak zwanej dżungli, czyli obszarach mapy, nie będących liniami. Zabijanie ich, podobnie jak w przypadku „minionów”, dostarcza złota i doświadczenia, a w pewnych przypadkach określone błogosławieństwa, okresowo wzmacniające bohatera. W tym trybie rozgrywki wszystkie postaci wybrane przez graczy rozpoczynają rozgrywkę na poziomie pierwszym i mogą rozwijać się aż do poziomu osiemnastego, a także zdobywać złoto, które można wydawać w sklepie na coraz to potężniejsze przedmioty.
2. Gra rankingowa polega na tym samym, lecz zdobywa się rangi.

Zdjęcia mapy Summoner's Rift oraz rang:

  


Rangi od najlepszych po najgorsze:
1. Challanger
2. Master Tier
3. Diamond (I, II, III, IV, V)
4. Platinum (I, II, III, IV, V)
5. Gold
(I, II, III, IV, V)
6. Silver
(I, II, III, IV, V)
7. Bronze
(I, II, III, IV, V)
Bronze V jest nazywany jako "diabelska liga", gdyż są w Nim najgorsi gracze świata.